MODELOVÉ KOLEJIŠTĚ TOMÁŠE SAMOHÝLA
Stavba základního rámu kolejiště
Kolejiště jsem začal stavět v létě v roce 2006 na popud svého syna. Přestavěním nevyužívané kůlny na nářadí na dvoře rodinného domku jsme vytvořili prostor tvaru L cca 2,5 x 3,0 x 1,5m. Prostor malý, ale v té době asi největší jaký jsme mohli mít v našem domě. Stavební úpravy zabraly dost času a tak na stavbu vlastního kolejiště se dostalo až v zimě 2006.
Na základě podrobného zkoumání literatury jsme se rozhodli pro vytvoření falešné dvojkolejky s odbočnou stanicí a s vedeljší tratí do koncového nádraží. dvojkolejky byla navržena se dvěma vrstnými smyčkami ve skrytých nádražích o 3 a 4 kolejích.
Stanice dostaly pracovní názvy:
hlavní odbočná stanice - Petrov nad Desnou (původně nad Ohří)
zastávka na dvojkolejce - Jirkov
výhybna na lokální trati - Tomanice
koncové nádraží na lokálce - Lucíkov
Vlastní stavba kolejiště započla sestavením základních rámů z laťovky a provedením skryté stanice pod nádražím Petrov nad Desnou. Skratá stanice má 4 koleje s kontrolou obsazenosti kolejí a je součástí vratné smyčky falešné dvoukolejky. Jedna kolej - pravá - vjíždí do tunelu dvoukolejky hned zanádražím a po průjezdu nádražím se znovu objevuje jako kolej - levá -při výjezdu z tunelu. Nádraží slouží ke střídání vlakových souparav.